پیام دکتر محمود احمدپور داریانی رییس هیئت مدیره خانه کارآفرینان ایران و دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران به مناسبت هفته ملی مهارت

بسمه تعالی

ارج نهادن به خالقان کسب و کار، اشتغال و نوآوری برای ایران عزیز بسیار ارزشمند است. کسانی که ایده‌های خود را حیات بخشیدند و کسب و کاری را پایه‌گذاری کرده و باعث رشد و توسعه در کشور خود و رفاه انسانی شدند. کارآفرین به فردی اطلاق می‌شود که فکر و ایده جدیدی دارد و از طریق ایجاد کسب و کار توام با ریسک‌های مالی و اجتماعی اقدام به تاسیس یک کسب و کار می‌کند و محصول و خدمتش را به بازار ارائه می‌دهد. در درجه اول فرد کارآفرین حتما باید نوگرا باشد و قدرت خلاقه خوب و فکر و ایده جدید داشته باشد .

هفته کارآفرینی بیش از یک رویداد است. این اقدام بستری برای توسعه ارتباطات و همکاری‌های پیوسته تمامی نقش آفرینان عرصه کارآفرینی است تا از این طریق، زیست بوم کارآفرینی و اکوسیستم مناسب در کشور را ایجاد و در سطح ملی و جهانی تقویت کنند .

نامگذاری امسال طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان سال “جهش تولید ” نشان از توجه و حساسیت کار و تولید است، با توجه به ضرورت این فضا و اکوسیستم و بافت جمعیتی جوان کشور که تمایل آن ها صرفا به سمت دانش اندوزی است، می بایست این پیام به آن ها القا شود که دولت کشش استخدام ندارد و جوانان بایستی به سمت تحقق رویاهای کسب و کاری خود بروند و کسب و کارهای مورد علاقه شان را راه اندازی نمایند و کسب و کارهای مورد علاقه شان، از جمله کسب و کارهای خانگی، روستایی، اینترنتی، فناورانه و دانش بنیان را راه اندازی نمایند تا محور تلاش های خوبی برای همه استان های کشور باشد، از طرفی کسب و تقویت مهارت های فنی و حرفه ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوریکه بخش عمده ای از جوانان به سمت مهارت آموزی سوق داده می شوند تا موتور محرکه صنعت و تولید اقتصاد روشن گردد، در این راستا نقش سازمان‌های آموزشی کشور به عنوان متولی اصلی ارائه و آموزش مهارت‌ها در راستای تربیت و آموزش نیروی کار ماهر و توانمند در عرصه های گوناگون بر کسی پوشیده نیست و پیشرفت و تعالی کشور در گرو کیفیت و کارآیی نیروهای متخصص، ماهر، خلاق و کارآفرین می باش و باید همه افراد در راستای این هدف فعالیت و تلاش کنند که یقینا زمینه ساز اشتغال پایدار و مولد در فردایی روشن خواهد بود .

نظام های آموزشی کشور در چهار بعد مهارت های فنی و حرفه ای، مهارت های کسب و کار و کارآفرینی، مهارت های دانشی ، مهارت های زندگی ایفای نقش می کند که دو مهارت از مهارت‌های فوق به عهده آموزش های فنی و حرفه ای است، لذا اینجانب هفته ملی مهارت و ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای را به همه تلاشگران عرصه مهارت آموزی کشور تبریک عرض نموده؛ موفقیت آنها را در جهت ایجاد سیکل رشد وتوسعه از خداوند منان خواستارم.

  • تاریخ درج : ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۲ مرداد ساعت ۰۸:۱۲
  • تعداد بازدید: 880